jul 12, 2007 - Geenszins    No Comments

Een mailtje aan De Standaard

Sinds kort wilde ik mijn honger naar informatie opvullen door iets wat niet van een beeldscherm afstraalt en het milieu op andere wijze dan grijze stroom verbruikend.

Daarom nam ik een testabonnement op De Standaard voor 25 euro.

Daar dit niet van een leien dakje gelopen is, wilde ik mijn bezorgdheid melden aan Corelio:

Beste Standaard,

In juni maakte ik gebruik van jullie aanbod om De Standaard gedurende een maand uit te proberen voor 25 euro.

Ik ben blij dat hoewel ik eerst dacht onmiddellijk voor een kwartaal- of zelfs jaaraanbod te gaan, ik mij bedacht heb en mij eens niet als de impulsiefgedragende consument – die instant bevrediging kan vinden via online aankopen – heb gedragen, maar als voorzichtige huisvader die zowel de financiële lokker als het feit dat er slechts maximaal 25 euro kon verloren gaan heb weten te appreciëren.

We zijn een paar weken verder, tijd dus voor enige conclusies en bezorgdheden die ik graag met u wil delen:

– de opstart van het abonnement was geen voldoening aan mijn normale instantbevrediging van internetaankopen. Het heeft meer dan een week geduurd voor de eerste krant in mijn bus viel. Maar soit, dat maakte het als een onverwacht cadeautje en aangename verrassing, daar waar ik bekend sta als moeilijk te verrassen persoon.

– de inhoud van de ontvangen kranten was geheel naar mijn smaak. Ik lees meerdere kranten en De Standaard is een welgekome aanvulling met analyses en achtergrondinformatie die “mijn” andere kranten mij niet bieden. De andere kranten hebben andere pluspunten en één verschil valt enorm op: de regionale pagina’s kan u beter uit De Standaard weglaten; ze vervullen er weinig nut buiten het vullen zelf.

– des te jammerlijker is het dat de bezorging van uw krant zo mankt loopt. De opstart was al vertraagd, maar regelmatig heb ik nu een gat in mijn achtergrondcultuur doordat ik op bepaalde dagen geen krant ontving. Ik heb mij eens de moeite getroost om dit via jullie online systeem te melden zodat ik één dag verlenging van mijn abonnement bekwam. Deze week is het echter de spuitgaten uitgelopen: enkel gisteren heb ik een krant ontvangen. Ik moet echter een heerlijk dikke weekendkrant missen en enkel online kan ik lezen over de echte vorderingen van koninklijk loodgieter Dehaene.

Kortom, ik heb moeite met het maken van een eindconclusie. Mijn geestelijk absorptievermogen stelt mij schromelijk in gebreke indien ik zou verzaken aan een permanent abonnement op De Standaard. Doch mijn financiëel adviseur, in het dagelijks leven tevens mijn echtgenote, verklaart dit als een onheuse investering, wegens de gebrekkige oplevering.

Kan u mij uit de nood helpen? Een betere bezorging die ik graag bewezen zou zien, zou mij zondermeer kunnen overtuigen van het bevestigen van het dagelijks genoegen De Standaard te lezen.

Hopend op een positief antwoord,

Teken ik,

Met vriendelijke groeten,

David Geens

Ik kijk uit naar een antwoord.