okt 31, 2006 - Internet    No Comments

Cola Light en Mentos

OK, op halloween avond mogen we best eens lachen.

Enkele maanden geleden haalden enkele gekken het internetwereldnieuws met hun experiment: Fritz Grobe en Stephen Voltz kregen eerst the Coca Cola Company over zich heen, maar werden nadat ze werden gelauwerd door Mentos, ook door CC Company als helden onthaald en gevraagd nog filmpjes te maken.

Bij “meer lezen” zie je eerst nog hun orginele filmpje, gevolgd door hun nieuw experiment.

Het is een prachtig voorbeeld van hoe 2 creatieve geesten het concept virale marketing zo goed hebben weten te bespelen, zodat sindsdien bedrijven echt wel bewust geworden zijn van de waarde van filmpjes, blogs en virale marketing.

Na dit filmpje, kregen ze van Mentos de belofte levenslang gratis Mentos toegestuurd te krijgen. Zo te zien hebben ze ook van Coca Cola zulke belofte gekregen en hun voorraad goed gebriukt:

Beide heren zijn er alleszins niet armer van geworden. Door hun deal met Google hebben ze aan het eerste filmpje alvast 35.000$ verdiend, volgens dit artikel op PCM.

Molblog – een blog over marketing – zegt zelf “Het lijkt wel of sommige merken gewoon onderuitgezakt kunnen wachten op de creativiteit van consumenten met een videocamera.” (bron: MolBlog)

En ja, er zijn dus gekken die al geprobeerd hebben wat het effect is als ge coke light drinkt en mentos eet:

Happy Halloween!