David Geens - De kunst van het mogelijke

       Mijn persoonlijke visie over Knesselare, Ursel, Vlaanderen en de wereld




 

woensdag 24 september 2008 (12:10)

De teerling is geworpen

Categorie: In Vlaanderen
Tags: ,


Ik kreeg net deze email uit hogere CD&V-regionen:

Beste David,

Wat de laatste dagen gebeurd kan ik apsoluut niet respecteren ,
Het was al meerdere maal te zien op Uw weblog dat U eerder afbrekende kritiek had dan opbouwende. De houding die U nu aanneemt is voor onze partij een signaal dat U daar geen deel meer wilt van uitmaken .We verwachten dan eerstdaags een ontslag brief van U ,zodat dit voor beide partijen duidelijk is . We danken U alvast wat U voor onze partij in de loop der jaren wel gedaan heeft .Hopelijk kunnen naar de toekomst kijken zonder frange gevoelens,het ga Je goed in alles wat Je onderneemt en binnen Je familie,
Vriendelijke groeten ,
naam verwijderd


Mijn twijfels zijn dus niet langer nodig: ik mag dus niet naar het congres gaan. De partij heeft me buitengegooid.

Le nouveau CVP est arrivé.



Reacties

LVBwoensdag 24 september 2008 om 12:38
LVB schreef:

Gezien de vele dt- en taalfouten in die email, veronderstel ik dat die afkomstig is van het gemeentelijk, arrondissementeel of provinciaal partijkader, en niet van de nationale CD&V-top?

LVBwoensdag 24 september 2008 om 12:59
LVB schreef:

Uit artikel 5 van de CD&V-statuten: "Het gemeentelijk bestuur, provinciaal bestuur of de Algemene Vergadering kan met een 2/3 de meerderheid de uitsluiting of schorsing van een lid in overweging nemen omdat: a.hij/zij in strijd handelt met de statuten, reglementen of besluiten van de statutaire partijorganenen/of omdat; b.hij/zij de partij op onredelijke wijze benadeelt, door zijn/haar verplichtingen tegenover de partij niet na te komen of in strijd ermee te handelen. Het besluit om een schorsing of uitsluiting in overweging te nemen wordt onverwijld en met redenen omkleed per aangetekend schrijven aan het betrokken lid medegedeeld. Een kopie van dit schrijven wordt aan de hoger een/of lagere besturen overgemaakt."

Davidwoensdag 24 september 2008 om 13:07
David schreef:

@lvb: tussen arrondissementeel en provinciaal in, maar de email had de nodige CC's om de officiële organen in te lichten.
Let op: ze ontslaan me niet maar verwachten mijn ontslagbrief. Zo is er statutair geen probleem.

Olavwoensdag 24 september 2008 om 13:56
Olav schreef:

Als men al om 'EERDER' afbrekende kritiek iemand liever ziet vertrekken (nogal laf ook om zelf geen concreet standpunt in te nemen en dat lid ontslag te geven) zegt dat veel over de partij. Alleszins proficiat voor uw moedige standpunt.

Ik had het idee vlak voor de federale verkiezingen dat de CD&V wat standvastiger was geworden maar moet nu toegeven dat ik blij ben geen stem te hebben uitgebracht voor deze partij. Jaren eerder besloot ik niet meer voor de (toentertijd) CVP te stemmen en spijtig genoeg wordt hiermee nog eens mijn afkeer van de CVP-houding bevestigd.

Bellewoensdag 24 september 2008 om 14:07
Belle schreef:

Triestige affaire.

Na al wat je gedaan hebt voor die partij.
Laf, zeer laf!

Peter Dedeckerwoensdag 24 september 2008 om 14:27
Peter Dedecker schreef:

Shit zeg, da's echt wel gortig en ferm laf om het niet langs officiële weg te doen. Misschien die ontslagbrief pas sturen na het congres en daar eerst eens uitleggen hoe men je behandelt? Want dit is toch te erg voor woorden. Alleszins sterkte, en respect dat je niet op je kop laat zitten en voor een consequente houding gaat weg van de tsjevenstreken.

Tijlwoensdag 24 september 2008 om 14:28
Tijl schreef:

Aangezien je (nog?) niet formeel geschorst of uitgesloten bent, zou je nog altijd naar het congres kunnen gaan om de "dissidenten" mee te ondersteunen. Als je daar zin in zou hebben natuurlijk, want vermoedelijk wordt het toch een strikt geregisseerde show waar open discussies zoveel mogelijk vermeden zullen worden. Je kunt ongetwijfeld een aangenamer besteding van je weekend bedenken dat het verdedigen van wat een verloren zaak lijkt. Maar je hebt binnen de CD(&V) alvast niet veel meer te verliezen en misschien kunnen Jong-CD&V en anderen je steun wel gebruiken? De kans dat de partij nog van koers veranderd is klein, maar de strijd lijkt me toch nog niet helemaal gestreden.

Davidwoensdag 24 september 2008 om 14:33
David schreef:

@Peter & Tijl: ik voel me nu vooral droevig. 15 jaar inzet en dan "gevraagd worden" op te stappen... En vooral omdat ik gedreigd heb met opstappen als er niks verandert, ik ben niet overgelopen zonder meer of zo... Ik heb gewoon op een zeer felle manier uiting gegeven aan mijn kritiek op de partijtop...

Misschien dient dit alles een doel? Misschien zijn het mijn laatste dagen maar kijken heel wat leden hiervan op en beseffen ze dat als ze nu zwijgen, ze voor eeuwig moeten zwijgen...

Ofwel moet ik gewoon vaststellen dat de Vlaamse weerbaarheid van 15 maanden geleden stilletjesaan is weggeëbd en dat de basis echt kiest voor de vlucht vooruit. Als dat zo is, dan leg ik me daar bij neer.

Maar ik neem alleszins zelf geen ontslag voor het congres en ik zal wat men nu gedaan heeft, fel bevechten, omdat ik het een democratische partij onwaardig vind. Als ik wegga, dan liefst zonder ranceunes, want de CD&V is per slot van rekening de partij waarvoor ik met overtuiging heb gekozen. Zo fel als ik in het verleden heb meegestreden, zo fel zal ik strijden als ik vind dat de partij in gevaar is.

Jeroenwoensdag 24 september 2008 om 14:43
Jeroen schreef:

Ik vind het lovenswaardig dat je de handdoek nog niet in de ring gooit. De vraag om onstlag te nemen is gewoon beneden alle peil.
Veel sterkte David!

Peter Dedeckerwoensdag 24 september 2008 om 14:45
Peter Dedecker schreef:

David, men kan je alleszins niet verwijten dat je niet voluit voor je overtuiging en de (in jouw ogen) goede koers en geloofwaardigheid van de partij gegaan bent, dat lijkt me duidelijk.

Maestrowoensdag 24 september 2008 om 14:46
Maestro schreef:

Je bent nog niet buiten gesmeten he. Het is niet omdat een of andere postjesjager zijn virtuele spierballen eens laat rollen dat je daarvoor moet buigen. Moest ik van jou zijn zou ik intern een sterke oppositie voeren en als ze er echt zo van overtuigd zijn dan moeten ze u maar proberen buiten smijten. Maar als u niets te verwijten valt zie ik niet in hoe ze 2/3 zo ver gaan krijgen.

Daniel Struyfwoensdag 24 september 2008 om 15:16
Daniel Struyf schreef:

Ik ben geen CD&V'er, maar heb gisteren vol bewondering naar je commentaar in Ter Zake gekeken. Eindelijk iemand die voor de camera durfde zeggen wat vele mensen van de basis denken. Blijkbaar word jij daar nadien meteen op afgerekend. Ik dacht echt dat er iets veranderd was in jouw partij, maar ik heb me schromelijk vergist, niet voor het eerst trouwens sinds juni 2007. Ik wens je alle sterkte toe in je strijd, je kan rekenen op mijn sympathie!

Timwoensdag 24 september 2008 om 15:44
Tim schreef:

Wat een hallucinant taalgebruik. Het moet des te pijnlijker zijn om op zo'n manier uit de partij te worden gezet die je idealen zou moeten behartigen. Mijn beeld van de tsjeven wordt bevestigd, maar ik heb respect voor je aantreden, gisteren al en vandaag nog meer.

Briggswoensdag 24 september 2008 om 15:45
Briggs schreef:

Ik zou die ontslagbrief niet verzenden en als je op het congres kunt stemmen ze een pandoering verkopen. Of zijn ze van plan alle leden te dwingen tot ontslag om te voorkomen dat de stemming hen niet gunstig zou zijn. Steadfast en het middelvingertje hoog verheven...doordraven!

Stijnwoensdag 24 september 2008 om 16:05
Stijn schreef:

Ik vond het dapper van je om gisteren je mening te komen vertellen op Terzake.

Je vertelde hetzelfde wat ik als CD&V-lid ook denk en het is niet zo dat je Leterme en co hebt uitgescholden voor het vuil van de straat.

Triest dat het zo loopt, als het congres zaterdag inderdaad een geregisseerde poppenkast wordt stuur ik m'n lidkaart direct in.

Davidwoensdag 24 september 2008 om 17:05
David schreef:

Beste Stijn,

Jouw reactie en de andere reacties hier en via email, hebben me de courage gegeven door te bijten en op te komen voor mijn, onze zeg maar, mening.

Ik moet inmiddels er aan toevoegen dat CD&V heeft laten weten dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ze opgediend wordt en dat mijn straffe taal een straffe reactie heeft uitgelokt, waarin er langs beide kanten sprake is van een communicatiemisverstand.

Het wordt nu gezegd dat ze mijn mails en blog hadden opgevat dat ik al definitief weg was en dat ze het niet fijn vonden dat ze daar zelf niet officieel van op de hoogte waren.
Met andere woorden, ik mag bovenstaande mail ook niet als ontslag beschouwen.

Ik word nu zelfs expliciet gevraagd om mijn mening zaterdag op het congres uit de doeken te doen.

Misschien moet ik dat maar doen: alle middelen aangrijpen om aan te geven dat er toch een deel van de basis, leden én kiezers, het niet eens zijn met de gang van zaken.

Het kost me wel mijn "carriere" bij CD&V: niemand zal me er nu nog graag zien, maar ik heb dan tenminste gevochten voor mijn mening.

Guy Plasschaertwoensdag 24 september 2008 om 17:55
Guy Plasschaert schreef:

Chapeau David !

ik twijfel er niet aan dat je even beginselvast zult zijn in de strijd voor het behoud van onze mooie kanalen.
bezoek aub ook onze vernieuwde website http://www.tgrootgedelf.be

Riante Poldergroeten

Guy

Briggswoensdag 24 september 2008 om 18:05
Briggs schreef:

Hmm, communicatiemisverstand...zo zijn er de laatste tijd precies veel. Garanties, geen garanties. God, ik wou dat het morgen al Zaterdag was.

Stijnwoensdag 24 september 2008 om 18:55
Stijn schreef:

Het komt natuurlijk sympathiek over op Terzake straks, dat 'ze' je de 'kans' geven om op het congres te spreken.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Stoere_Vlaamse_taal_weg_uit_Septemberverklaring_na_vertrek_Bourgeois.8081003-438.art

Dit al gelezen? Stemt me niet bepaald hoopvol voor het vervolg voor Vlaanderen confused

Davidwoensdag 24 september 2008 om 19:06
David schreef:

auw, dat deed daarnet pijn. Samen met Terzake proberen reacties te sprokkelen van Oostvlaamse CD&V-bestuursleden. Op de inritten van het terrein stonden alras bodyguards die iedereen instructies gaven.

De provinciale voorzitter heeft wel een verklaring afgelegd, met name dat het zou komen door lokale problemen. Een probleem is wat men er van maakt. Het is een feit dat in 2005 een deel CD&V'ers zich hebben afgescheurd om op een andere lijst op te komen bij de gemeenteraadsverkiezingen en dat zij nu claimen de echte CD&V te zijn. Daarover waren gesprekken bezig, waarin ik me ook beginselvast opstelde. Weggegaan is postje vergaan... Maar ik wilde als lokaal voorzitter wel praten.

Dus zeggen dat bovenstaande mail daarmee te maken heeft, is gebakken lucht verkopen en een uitgekiende doofpot operatie omtrent het gebeurde...

Vergeef het me, maar na het afgelopen uurtje heb ik er totaal geen zin meer in. Ze kunnen dus echt iemand wel kraken.
Nu wil ik gewoon effe bij mijn gezinnetje zijn...

Stijnwoensdag 24 september 2008 om 19:22
Stijn schreef:

Waar gaan ze het in hemelsnaam allemaal zoeken??? man man man toch, schandalig is het ja.

Iedereen weet dat mensen die gaan lopen (zoals in 2005 bij jullie blijkbaar gebeurd is) zich buiten de partij zetten. Triest is het...

En die mail komt 'geheel toevallig' de dag nadat je op tv bent geweest zeker??? evil

Veel sterkte alleszins!

rafwoensdag 24 september 2008 om 19:34
raf schreef:

Beste David,

Niet opgeven. Dissidente stemmen zijn van onschatbare waarde in de democratie. Zoek medestanders en geef "ze" vooral niet teveel kansen om je op basis van impulsief gedrag of dito bewoordingen aan de kant te zetten.
Je hebt mijn sympathie!

raf

wouterwoensdag 24 september 2008 om 19:41
wouter schreef:

Lijkt me allemaal erg op een afschrik actie. Iedereen die zich roert kan zijn carriere vergeten binnen de CVP. Opgepast jong CVPers.

Jeroen Vanden Berghewoensdag 24 september 2008 om 20:15
Jeroen Vanden Berghe schreef:

Beste David,
Net het stukje op Ter Zake gezien... ik vermoed eveneens dat de regionale voorzitster overgereageerd heeft... niet slim van haar. Maar kom, ik hoop (en reken erop) dat er zaterdag op het congres openlijk kan en zal gesproken worden.
Groeten en steun voor je overtuiging,
Jeroen VDB
http://jeroenvandenberghe.wordpress.com

travellerwoensdag 24 september 2008 om 23:18
traveller schreef:

Beste David

De CVP zal een formidabele klopping krijgen bij de volgende verkiezingen.
Ze hebben jou nu precies heel hard nodig. Ze zullen alles, maar dan ook alles doen om jou dit "probleempje" te doen vergeten.
Het hangt nu van jou af, ofwel kan je het aan en dat zal dan dag en nacht werken zijn maar met een zetel in het parlement, ofwel laat je je gezin voor gaan en stap je het af. Dan zal de CVP nog veel meer stemmen verliezen.
Ga aub naar het congres en tel de hoofden van hen die bij jou durven komen in het zicht van iedereen, dat zijn de goeie.
Jij kunt heel veel bereiken met die beginselvastheid die je toont, je moet er wel opofferingen voor doen, maar dat is Vlaanderen toch waard?

Martinedonderdag 25 september 2008 om 01:14
Martine schreef:

apsuluut? frange? Wat voor Nederlands is dit?

ronnydonderdag 25 september 2008 om 06:53
ronny schreef:

Dat je niet tevreden ben met de genomen beslissingen van de Top dat is uw goed recht maar die afbraakpolitiek dat je momenteel aan het voeren ben dat stuit mij wel tegen de borst.
Misschien ben ik ook niet tevreden met wat er momenteel gebeurd in brussel maar er zijn andere manieren om dit te uiten.
Dit is natuurlijk mijn mening hé

mvg
ronny

fransdonderdag 25 september 2008 om 10:09
frans schreef:

Niet plooien man , niet plooien !

Erikdonderdag 25 september 2008 om 10:14
Erik schreef:

Leve de vrijheid van meningsuiting, CVP-gewijs.
Ik ben er zaterdag ook en als jij daar ook bent, zoek ik je dus zeker op smile .

Daviddonderdag 25 september 2008 om 10:34
David schreef:

@Jeroen: bedankt voor je berichtje. Eindelijk eens nieuws van een vriend binnen de partij in plaats van anderen die doen alsof ze me niet meer kennen...

@ronny: ik ben ook blij dat er eens wat tegenwind komt, want enerzijds krijg ik hopen emails en reacties die overwegend positief zijn, maar blijkbaar is dat veeleer van sympathisanten en CD&V-kiezers dan van leden zelf. De partij doet er blijkbaar wel alles aan om de rangen te sluiten en kritiek buiten te sluiten en dat stuit me tegen de borst.

Ik vermoed dan ook dat er op het congres zaterdag weinig dissidente stemmen te horen zullen zijn. Ik schat dat amper 10% van de leden naar zulk congres komt en dat het dan niet vooral actieve mandatarissen en zo zijn...

@erik: blij om te merken dat er toch nog iemand gaat zijn. Ik heb geen zin om daar in de woestijn te gaan roepen...

Andy Gysendonderdag 25 september 2008 om 10:36
Andy Gysen schreef:

Als dit uit de hogere regionen komt, hoe staat het dan mte het taalgebruik uit de lagere regionen?

Mijn lidkaart is in elk geval gevierendeeld en terug op weg naar Brussel.

Daviddonderdag 25 september 2008 om 10:38
David schreef:

@andy: meen je dat? Ook omwille van de barst met het kartel?

Hubertdonderdag 25 september 2008 om 11:03
Hubert schreef:

Beste David:
Persoonlijk kennen wij elkaar niet,toch hoop ik dat
ik langs deze, u mag vragen om uzelf te zijn en te
blijven zoals u bent.Wij leven toch in een land waar
men vrij is om zijn mening te uiten en met jouw mening
heb je niemand bedreigt, dus waar komt het op neer:
de waarheid komt bij velen hard aan en daar kunnen ze niet mee omgaan.Nog een flinke handdruk en een schouder
klopje en nu maar weer aan de slag. Hubert

Raymond Kamieldonderdag 25 september 2008 om 11:35
Raymond Kamiel schreef:

De Tjeven zijn terug. Jij David. bent blijkbaar geen Tjeef maar een CD&V-er die dacht - als vele anderen- dat ook uw partij oprecht kon zijn wat kiesbeloften ivm de Vlaamse toekomst betreft.En U hebt gelijk: de kleine NVA heeft een les in ethiek gegeven aan Yves en zijn trawanten. Foei, de meerderheid van de bevolking ondertegenwoordigd in de federale regering door toedoen van de CD&V ! Yves is een trapje te hoog gegaan en heeft een stapje te ver gezet...

Siegfrieddonderdag 25 september 2008 om 11:53
Siegfried schreef:

Beste David,

Hartelijk dank voor je consequente houding. Die ontslagbrief moet je natuurlijk niet schrijven, blijf je verzetten, ook op het congres. Indien het bestuur dan alsnog beslist om jou uit de partij te zetten, dan zorgen ze zelf voor een nieuw mooi persmoment en vallen de maskers definitief af.

met Vlaamse groeten

Siegfried

Bartdonderdag 25 september 2008 om 11:56
Bart schreef:

"de kleine NVA heeft een les in ethiek gegeven aan Yves en zijn trawanten". Volledig mee eens, Ramyond. Ik hoop voor CD&V dat ze alsnog een staatshervorming kunnen waarmaken. Ik hoop het echt (uit de grond van mijn hart). Want als juni volgend jaar blijkt, dat ze hier (wederom) niets van gebakken hebben, dan komt CD&V wel met heel weinig terug naar huis (en zijn kiezers).

De NVA kan tenminste zijn geloofwaardigheid en respect behouden. Als CD&V nu faalt, wat hebben ze dan nog ? Wie gaat er dan nog op CD stemmen (juni volgend jaar)

De CD&V top neemt hiermee een enorme gok !
Hopelijk wordt dit geen Fortis verhaal... sad

beschaamde cd&W kiezerdonderdag 25 september 2008 om 12:08
beschaamde cd&W kiezer schreef:

beste CVPers...

trek jullie conclusies!!
Wacht kzal het zo zeggen:

trec julie konklusies

cd&W op zijn best!

Andy Gysendonderdag 25 september 2008 om 12:10
Andy Gysen schreef:

op regionaal niveau kan ik het nog steeds vinden met cd&v, ik kan echter geen partij steunen die, naar mijn persoonlijke mening, kiezersbedrog pleegt. Ik betaal dus niet meer voor een lidkaart, maar zal nog wel met plezier de nodige euro's op tafel leggen als een plaatselijke afdeling een barbeque of een ander evenement organiseert.

Briggsdonderdag 25 september 2008 om 12:13
Briggs schreef:

Andy, halt. Ga eerst zaterdag op dat congres gaan stemmen.

bartdonderdag 25 september 2008 om 12:47
bart schreef:

http://mediatheque.lesoir.be/v/le_kroll/septembre.jpg.html

misschien wel aardige pamfletten om uit te delen op het congres!!
gewoon DOEN

André Van den Kerkhovedonderdag 25 september 2008 om 12:51
André Van den Kerkhove schreef:

Geachte

U lijkt mij nog iemand met moed en fatsoen te zijn. Verspil uw energie niet meer aan een incopetente geitenboer en zijn hypocriete companen.
Verander van partij

Met oprechte hoogachting exclaim

Jandonderdag 25 september 2008 om 13:20
Jan schreef:

Gisterenavond keek ik naar terzake en was ik echt beschaamd in uw plaats. Sorry hoor, maar je maakte uzelf gewoonweg belachelijk.
Ik was zelfs beschaamd dat ik in een gemeente woonde die knesselare genoemd wordt en die gelinkt werd aan uw persoonlijkheid.

Telkens als je in het nieuws komt stel je Knesselare in een slecht daglicht, net zoals met de vorige gemeenteraadsverkiezingen het geval was.
Droevig was dat. sad

Hansdonderdag 25 september 2008 om 13:38
Hans schreef:

Van goed bestuur komt er niets, en van goede spelling nog veel minder. Pijnlijk en onbegrijpelijk. Maar ja, iedereen maakt fauten...
Dit is puur despotisme. Anderzijds, met andersdenkenden hebben de tjeeven het al wel een paar 100 jaar moeilijk. En ze hebben zo hun systemen..

Frederikdonderdag 25 september 2008 om 13:41
Frederik schreef:

Beste David,

De breuk van het Vlaams kartel is een ramp voor Vlaanderen. Paars en de Franstaligen lachen in hun vuistje...

Ik geloof nog altijd in een herstel. Daarom, niet opgeven! Hopelijk krijgen jij en de jongeren veel steun op het congres!

Een N-VA lid,
Frederik

Maarten Jacobsdonderdag 25 september 2008 om 13:48
Maarten Jacobs schreef:

Geachte David,

U bent tenminste iemand die voor zijn eigen mening uitkomt en niet maalt om wat de top denkt. Eigenlijk is de huidige CD&V top het niet waard om voor te strijden. Het enige wat we er als CD&V militanten aan over houden is dat we zelf onze geloofwaardigheid verliezen bij de kiezer en voor welk doel? De aspiraties van een paar eerzuchtige mensen die zonder schroom zelfs hun moeder zouden verkopen.
Misschien moeten we de raad van André Van Den Kerkhove maar ter harte nemen, wij kunnen immers alleen maar hopen dat de top haar verstand zal terug vinden.

Met vriendelijke groet,
Een jong CD&V'er

rufij baekedonderdag 25 september 2008 om 13:49
rufij baeke schreef:

David,

ik werd destijds zelf ook door CVP niet correct "behandeld" d.w.z. niet volgens hun eigen statuten.

Weet dat het ook in Limburg ferm beweegt( Huub Broers en een tiental burgemeesters)

Het postje is toch boven het voortbestaan van CD&V-N-VA verheven :foei !

Ik trok enkele jaren geleden mijn besluit en richtte een afdeling N-VA op.

Tsjeven-strekn zijn blijkbaar niet verdwenen met de nieuwe naam CD&V.

Ik wens U een combattieve zaterdag toe.

R.Baeke - Kaprijke

Pierre Saelendonderdag 25 september 2008 om 14:15
Pierre Saelen schreef:

@ David, (Stijn en Andy)

Ga a.u.b. naar het congres en zeg daar uw gedacht. Hou uw betoog rationeel.

Bepaal nu uw korte en middellange termijn doelstellingen, zorg dat die realistisch zijn. Plan nu wat u op het congres gaat doen en zeggen en doe het morgen rustig aan: niet meer bellen, mailen of bloggen. Sluit u af van de buitenwereld, concentreer u op uw IT-werk. Zorg op die manier dat u zaterdag heel fris aan de aftrap komt.
Ik heb destijds in een (ander soort) conflictueuze context dit niet gedaan, waardoor ik op het cruciale moment niet meer fit genoeg was, met alle gevolgen van dien. Een stommiteit die ik mij tot op vandaag beklaag.
Manipulatoren doen er alles aan om beginselvaste mensen voor de effectieve krachtmeting emotioneel en fysiek af te matten. Spijtig genoeg vaak met succes. De door u geciteerde e-mail en alles wat er op volgde passen in die strategie. Hoed u daar voor!

Hou er rekening mee dat hoe hoger iemand op de carrièreladder geklommen is, hoe meer die vreest dat hij er weer af zal vallen. Angst werkt verlammend, daarom hoe hoger, hoe laffer. Koester niet te veel illusies wat dat betreft voor nu zaterdag. Het zal van de basis moeten komen.

De wijze waarop u nu zaterdag optreedt kan uw politieke carrière definitief lanceren. Een kleine kans dat dit alsnog bij een herbronde CD&V zal zijn, veel meer kans dat dit elders zal zijn. Het weze zo.
Hoe emotioneel u nu ook met de CD&V en haar mensen bent vergroeid, een politieke partij is en blijft slechts een instrument om uw politieke idealen te realiseren, meer niet.

Veel succes!

PS Eric Van Van Rompuy is zo stil op zijn blog http://www.ericvanrompuy.be/weblog/
Doe hem daarom zaterdag de volgende oproep: "Eric, BE FREE!"

Jan Martensdonderdag 25 september 2008 om 14:28
Jan Martens schreef:

Dag David,
Hoe emotioneel u nu ook met de CD&V en haar mensen bent vergroeid, een politieke partij is en blijft slechts een instrument om uw politieke idealen te realiseren, meer niet.
Deze uitspraak uit een andere reactie op uw blog gebruik ik om u te wijzen op het feit dat er nog mensen zijn die aan politiek doen omwille van een ideaal. Herinner u onze conversatie tijdens een partijfeest in uw gemeente.
Jan Martens,
voorzitter N-VA Oost-Vlaanderen

Hans vdbergdonderdag 25 september 2008 om 15:25
Hans vdberg schreef:

Beste,

Reeds jaren lid van de partij, heb hen eergisteren toch ook eens een mailtje gezonden dat ik eigenlijk totaal niet akkoord ga met de beslissingen van de partijtop£. Tot op heden geen reactie gekregen.

Als een eigen mening niet meer mogelijk is binnen een democratische partij? Ik vrees opnieuw het ergste voor de cd&V bij de volgende verkiezingen.

Stand houden en je mening blijven verkondigen !

jandonderdag 25 september 2008 om 16:37
jan schreef:

De inhoud van de mail is belachelijk, maar het taalgebruik is echt niet voor woorden!

Jan Vande Veldedonderdag 25 september 2008 om 17:01
Jan Vande Velde schreef:

Taalfouten , stijlfouten ... Het lijkt wel een opstel van een kneusje van 13 dat altijd de slechtste punten van de klas heeft voor opstel .
Als dat van een volwassene komt , zegt dat veel over het intellectueel niveau . Ik zou er alleszins geen tweedehands auto van kopen . lol

koen cromheeckedonderdag 25 september 2008 om 17:26
koen cromheecke schreef:

Beste David,

ik hoop dat het goed bestuur van de CD&V beter zal zijn dan hun spelling en taalgebruik...

Maar, dit geheel terzijde uiteraard. Wie de hele schertsvertoning die in Brussel opgevoerd wordt objectief probeert te volgen kan niet anders dan concluderen dat de verkiezingen er aan komen. De uitlatingen en commentaren van diverse kopstukken uit verschillende partijen zijn de uitlatingen en commentaren die je doorgaans in volle verkiezingsstrijd hoort. Alleen schijnen ze alleen bij de CD&V nog niet door te hebben dat die verkiezingsstrijd bij al die anderen al begonnen is.

Daviddonderdag 25 september 2008 om 20:43
David schreef:

bedankt allemaal voor de reacties. Het waren er vandaag zo veel en zo veel emails dat ik niet iedereen persoonlijk heb kunnen bedanken, maar bij deze allemaal bedankt (ook Jan, die blijkbaar lokaal bij mijn politieke tegenstanders hoort en mij nooit goed zal vinden, zelfs al geef ik hem een miljoen cadeau).

Ik hoop dat er onder jullie CD&V leden zijn die zaterdag komen (of als je leden kent, vraag hen te komen): ik wil gerust de stem zijn van de vele reacties vandaag, maar als enkeling uitgespuwd door de partij, sta ik natuurlijk niet sterk in mijn schoenen. En, dat geef ik grif toe, ik heb net niet moed genoeg om daar moederziel alleen te zijn tussen duizenden anderen... Dus wie wil gaan, laat mij aub iets weten.

Manfredvrijdag 26 september 2008 om 01:41
Manfred schreef:

Beste,

Ik bewonder deze man die als enige het lef heeft om te zeggen waar de dingen op staan. Ik hoop op een revolte van binnen de CD&V en Vlaanderen uit zaterdag. Ga alstublieft naar dat Congres en wees de mond van zoveel duizenden Vlamingen, die zich niet kunnen vinden in de huidige wansmakelijke schertsvertoning geleid vanuit uw partijtop. Vind alstublieft de moed om uw mening daar te gaan verkondigen, en weet dat wij achter u staan. Vlaanderen, CD&V en de vernieuwing hebben u nodig. Laat ons alstublieft niet in de steek; we beleven historische momenten en het is aan u om mee aan de geschiedenis te schrijven. Ik ben klaar om in u te geloven, net als vele anderen hier en binnen CD&V zelf! Geloof nu in uzelf en stel ons zaterdag niet teleur!

Groeten

Dirkvrijdag 26 september 2008 om 16:42
Dirk schreef:

Beste David,

Enkel als je lid blijft van deze partij kun je intern iets veranderen. Dus zeker niet vanzelf opstappen. Hetgeen wat er deze week gebeurt is kan gewoon niet.

Mvg

MARIA GRAPINvrijdag 26 september 2008 om 16:44
MARIA GRAPIN schreef:

TSJEVENTRUKKEN.

Kurtvrijdag 26 september 2008 om 22:02
Kurt schreef:

Beste David,
Het doet deugd om eindelijk eens iemand te zien die rechtuit durft te spreken over wat er op zijn maag ligt! Hopelijk volgen de CD&V leden u in uw mening.

Vele mensen die op de CD&V gestemd hebben bij de vorige verkiezingen, staan nu voor joker :/ De CVP zou beter eens nadenken wat dit soort acties kan teweegbrengen bij hun kiezers!

Ik wens u het allerbeste,
Veel geluk morgen op de vergadering smile

Kurt

Benedikt De Muytzaterdag 04 oktober 2008 om 21:34
Benedikt De Muyt schreef:

Beste David,

nogmaals 1000 maal proficiat voor uw beginselvastheid en voor het lef waarmee je je oprechte mening verkondigt!

Weg met al die opportunisten, die de bekommernissen van de bevolking misbruiken voor hun eigen miezerig eigenbelang!

Benedikt

Rufij BAEKEwoensdag 22 april 2009 om 16:54
Rufij BAEKE schreef:

Beste David,

laat ons ZORG zeer centraal stellen in de verkiezingsstrijd naar 7 juni toe.

Als huisarts ervaar ik in Vlaanderen meer en meer een geneeskunde met twee snelheden.Kijk maar naar de baarmoederhalskankervaccinatie,die sommigen(die zich ook al het minst screenen !) niet laten toepassen omwille van de 32 euro remgeld.

Er gaat veel te weinig aandacht naar het feit dat een aantal mensen hun ziektekosten zelf niet meer kunnen betalen,laat staan hun zorgverstrekkers.

Op spoedgevallendiensten worden - aan voor de gemeenschap veel hogere kosten (gemiddeld tot x 5 ....jawel,uw plaats en nummer van N-VA)- 80 à 90 procent mensen gezien,die evengoed en goedkoper door hun huisarts kunnen verZORGd worden.

Binnen de huidige bevoegdheden,ide Vlaanderen reeds heeft,kan veel sterker aan geestelijke gezondheidsZORG gewerkt worden.Alleen moeten dan minder dure studies door de Vlaamse regering besteld worden en meer geld aan die zeer belangrijke ZORG besteed worden want het gaat niet goed met de geestelijke gezondheidstoestand in Vlaanderen evenmin als in de andere regio's trouwens.

Om het allemaal wat betaalbaarder te houden en de toegankelijkheid tot de eerstelijn te verzekeren,vraag ik steun van onze Meetjeslandse kandidaat voor meer geld voor betere ZORG in ons Vlaanderen.

Ik antwoordde gisteren daaromtrent onderstaande aan Vicky Aerts ( in "Vandaag " tussen 16 en 19h op Radio 1 )

Luister gerust even mee:aanklikken op " Spoedkinderen "

Mvg

Rufij BAEKE - Kaprijke
SVH vraagt idd terecht betere vergoedingen voor huisartsenwerk EN verruiming van RDB versus de spoeddiensten,waar het zogezegd gratis is cfr mijn antwoord hierronder op vraag van journaliste Nicky Aerts (gisteren op Radio-1 in "Vandaag " tussen 16 en 19h - bij interesse: aanklikken op "spoedkinderen" wink



Vandaag actua
U hoorde het vanmorgen misschien al: elk jaar komt ruim één op de tien kinderen na een ongeval op de spoedafdeling terecht. Verrassend veel vinden de Vlaamse huisartsen. Dokter Rufij Baeke vindt die evolutie geen goede zaak voor de volksgezondheid.
audio>
Spoedkinderen210409

Davidzondag 26 april 2009 om 13:59
David schreef:

Beste Rufij,

Je hebt volkomen gelijk. Alles wat met zorg te maken, moet eens duidelijk gesplitst worden én hervorm worden.

Nu zit een deel van onze gezondheidszorgbeleid op federaal niveau en preventie op Vlaams niveau. Dat geeft tegenstellingen die niet op te lossen zijn.

Hoe kan het bijvoorbeeld, zoals u aanhaalt, goed lopen als Vlaanderen beslist om preventief te gaan vaccineren voor baarmoederhalskanker als federaal er geen afspraken kunnen komen over de tarifiëring en terugbetaling...

Maar we moeten ook durven toegeven dat wat Vlaanderen heeft geërfd van het federale niveau, ook hervormd zou moeten worden. Want met het erven hebben we ook kwalijke structuren mee overgenomen.

In dat opzicht stip ik even één van de vijf speerpunten aan van het N-VA-programma, met name de Vlaamse zorgverzekering. Vooral in franstalig België swingen de kamer- en ereloonsupplementen de pan uit en maken de gezondheidsfactuur stilaan onbetaalbaar. Een goed uitgebouwde zorgverzekering zal er voor zorgen dat hulpbehoevenden niet de facto in de armoede terecht komen of een gebrek aan adequate zorg moeten ondergaan.

In die eerstelijnszorg moeten we inderdaad ook aandacht besteden aan een derdebetalerssysteem bij huisartsen. Ik kan me goed inbeelden dat vandaag door de crisis mensen noodzakelijke consultaties uitstellen of vervangen door dure spoeddienstbezoeken omdat ze niet onmiddellijk geld bij de hand hebben.

blog comments powered by Disqus